KAKO DEBITI BICIKLATI: IZVJEŠTAJ PRVI TAJMER (ZIMI, NI MANJE!)

Eletric Bike
Autor vuče poglede (te gume!) i dobija savjete o tome kako voziti debeli bicikl zimi, duboko u šumi Maine.

Fat bicikli privlače pažnju.Prevareni sa gumama širine 3, 4, čak 5 inča, više su buggy nego brdski bicikli.I dok te gume omogućavaju biciklistima da se prevrću preko bilo kojeg terena, one također izazivaju komentare od strane prolaznika.Što znači da sam više nego malo samosvjestan dok podešavam sjedište na svom iznajmljenom Trek Farleyu (širina guma: 4,5 inča) na parkingu AMC-aMedawisla Lodge & Cabinsu Maine Woodsu.Zamotan u zimskim slojevima i nezgrapnim čizmama za snijeg, vidim pristojnu šansu za sramotu na 50 zaleđenih stopa između mene i vrha staze.

“Ovo su najveće gume ikada!”jedna žena uzvikuje dok škljoca kraj mene u čizmama za skijaško trčanje.Još jedan skijaš prilazi da bolje pogleda i kaže da je upravo prošle sedmice prvi put pokušao voziti debeli bicikl.

Sjedalo i kaciga vezan, ne mogu više odlagati.Prebacim nogu preko bicikla, smjestim se u sedlo i počnem se kotrljati.Istina je u klišeju da nikad ne zaboravljate kako se vozi bicikl, ali to prekriva činjenicu da se svaki bicikl osjeća drugačije.Ovaj debeli bicikl nije ni približno okretan kao moj cestovni bicikl.Neću praviti uske zavoje na ovom rezervoaru, ali on tutnji po zaleđenom terenu bez naznake klizanja.Pedaliram na stazu i polako povećavam brzinu.Skijaš zastaje da me gleda kako prolazim.“Hej, to izgleda zabavno!”ona kaze.Da.Da, jeste.

***

Jedno od objašnjenja za eksplozivni rast biciklizma sa debelim gumama je da ove crtane vožnje na točkovima ispunjavaju potrebu za strastvenim biciklistima.Čuo sam više od nekoliko vozača koji govore o svojim „tobolcima“ motocikala, kao da su strijelci naoružani nizom strela, od kojih svaka ima težinu i perje za specifične uslove.Cestovni bicikl za trotoar, brdski bicikl za staze, jednobrzinski za grad.Bicikli za kupovinu, obilaske, šljunak i krstarenje.Opsesivni biciklista može imati određenu vožnju za svako godišnje doba, površinu i upotrebu.Ali sve dok prvi bicikl sa debelim gumama nije popločan, nije postojala opcija dizajnirana posebno za snijeg ili pijesak.

Još jedno objašnjenje popularnosti fat bicikala?Jednostavno su zabavni za vožnjubilo kojipovršine.

Posjedujem dva tanka bicikla: cestovni bicikl i bicikl za putovanje na posao.Prilikom prve veće snježne padavine, odlaze na stalak na tremu i vise mjesecima ignorirani.Dakle, kada sam imao priliku provesti februarski vikend vozeći se kroz Maine Woods, izvukao sam svoje biciklističke tajice sa stražnje strane fioke komode, spakovao torbe i nazvao Erika daSilvu, koordinatora obrazovnog programa zaBiciklistička koalicija Mejna.Kancelarija AMC-a u Maine Woodsu razgovarala je sa daSilvom o tome da radi neke biciklističke edukacije i programe sigurnosti za osoblje lodgea, a moja posjeta je bila savršen izgovor za njega da se odveze iz svoje kuće u Orono, Maine, na dan zimske vožnje.

DaSilvin tobolac drži devet bicikala, uključujući retro motor sa tri brzine, ležeći i tandem.Kada putuje autobusom, daSilva često odlaže bicikl u prtljažni prostor kako bi s terminala mogao pedalirati do svog konačnog odredišta.“Jedno od mojih uvjerenja je da ću iskoristiti svaku priliku koja nam se pruži da izađemo iz auta i sednemo na bicikl”, kaže on preko telefona.Za njega biciklizam nije samo dnevni posao.

Iako je daSilva cijeli život vozio bicikl, njegov debeli bicikl je brzo izbacio druge vožnje nakon što ga je kupio prije pet godina.“To je bio ne samo moj najpouzdaniji bicikl, već i bicikl s kojim sam dobio najviše novca za svoj novac,” kaže on.Koristi ga da danima prevozi opremu za kampovanje kroz udaljenu šumu;krstari svojim lokalnim biciklističkim stazama;i, naravno, vozi cijelu zimu.On opisuje nedavnu rutu koja je prolazila kroz više parkova i naselja, prolazeći usput pored kuća prijatelja.Slika u mojoj glavi nije odraslih na dugoj vožnji, već čopora djece uStranger Things, koji se kreću po svom malom gradu, uživajući u nezavisnosti koju im je dao bicikl.

***

AMC-ovo zemljište Maine Woods—75.000 jutara, tri lože, 140 milja staze, sve unutar državeDivljina 100 miljakoridor za očuvanje—bio je glavna destinacija za planinarenje, veslanje, mušičarenje i skijaško trčanje više od jedne decenije.Ali biciklisti su nedavno otkrili radosti ovog područja, kada je AMC otvorio 80 milja jednostrukih staza za brdski biciklizam na planini Trout, oko 3 milje jugoistočno od svog najnovijeg doma, Medawisle.Dodajte to na AMC-ove 90-ak milja uređenih skijaških staza i to čini jednu od najvećih mreža u Maineu otvorenu za zimsku vožnju biciklom.Neko putovanje ovdje za jedan dan jahanja.Drugi rezervišu boravak i pedaliraju od lože do kuće.

Čak i tako, u trpezariji u Medavisli, ja sam brojčano nadjačan.Skijaši pakuju stolove.Uz stalak jagnjetine i čaše vina, prepričavaju dnevne avanture i uzbuđeno razgovaraju o predstojećoj snježnoj oluji za koju se predviđa da će se spustiti još pola metra.Obično bih podijelio njihovo uzbuđenje, ali prije ovog putovanja, više puta su mi govorili da su dobri uslovi za biciklizam loši uslovi za skijanje i obrnuto.Dakle, kada upravnik lože ažurira prognozu na 1 do 2 inča, a skijaši kolektivno zastenjaju, ja se udaljim od stola i pošaljem e-mail daSilvi.On odmah odgovara: „Kada bismo inače bili tako sretni zbog lošeg snijega?“

Od Medawisle, biciklisti i skijaši podjednako mogu proći između niza kabina do staze Lakeside Trail.Odatle, birajte svoju avanturu.Idite lijevo da istražite zaleđeno prostranstvo Second Roach Pond.Držite se pravo na vjetar duž južne obale ribnjaka.Ili skrenite desno i idite u brda i planine, iza kojih možete pristupiti drugim AMC-ovim kolibama, Little Lyford i Gorman Chairback.Kada sljedećeg jutra daSilva stigne u Medawislu, brzo ćemo pogledati kartu i odabrati treću opciju.

Krećemo na istok, dalje od doma i između kabina.Čudan je to osećaj, vožnja debelog bicikla.Velike gume, jedva napumpane, lagano poskakuju dok pedalam, izglađujući neravnine na stazi.Što je snijeg mekši, to je niži poželjni tlak zraka, tako da ja vozim na oko 5 funti po kvadratnom inču (psi).Poređenja radi, ja pumpam gume svog cestovnog bicikla do 120 psi i mogu osjetiti svaki kamenčić i pukotinu na pločniku.

DaSilva i ja vozimo rame uz rame, razgovaramo o našim biciklističkim pozadinama.U početku je lagano, sa stazom koja se lagano diže i spušta.Zatim dolazimo do našeg skretanja na Shaw Mountain Cutoff i skrećemo desno u brda.Staza počinje da se diže.Ubrzo počinjem da osjećam tupu, uznemirujuću opekotinu u četvorinama.Ova vožnja će uskoro postati teška.

Zaustavim se da dođem do daha, a daSilva ljubazno ispusti malo zraka iz mojih guma da ne utonu toliko u snijeg.Pedaliramo, daSilva sada najviše govori.Priča mi o svojim trkačkim danima, kada je u sudaru izbio prednje zube.Ubrzana ludnica cestovnog biciklizma čini se dalekom u odnosu na našu trenutnu aktivnost.Besno okrećem pedale, a ipak se krećem oko 5 milja na sat.

Nazad u kući, Shaw Mountain je izgledala kao otisak prsta na mapi, sa topografskim vijugama čvrsto grupisanim oko vrhova blizanaca (2.499 i 2.641 stopa).Skrećemo lijevo na sljedećem račvanju, a Skyline Trail počinje prelaziti preko sjevernog ruba planine.Moram da stanem da ponovo dođem do daha.Ipak, nije lako vratiti svoj zamah.Besno napumpam pedale i njiham se napred kao malo dete na dvotočkašu, po prvi put se udaljivši od roditeljske stabilizirajuće ruke.

Uzorak se ponavlja iznova i iznova.DaSilva je sada tamna tačka u daljini.Na kraju odustajem i hodam biciklom po najstrmijim dionicama.Teši me pomisao da je to kao skijanje u bekcountry-u: ja samo zarađujem svoje redove.Tih 600 stopa porasta nadmorske visine u posljednjoj milji?Sav ovaj rad će se isplatiti kada se vratim dole.Ali prvo želimo da dodirnemo vrh.DaSilva čeka da me sustignem i tjera me da se vratim u sedlo.

Nakon 4 milje vožnje, napuštamo bicikle i pješačimo zadnjih četvrt milje do vrha.Onda je vrijeme za spuštanje.DaSilva ide direktnijom rutom, obarajući usku traku jednog kolosijeka.Vraćam se na širu skijašku stazu na koju smo se upravo popeli i uživam u vjetru u moje lice dok povećavam brzinu.Čujem povik koji se provlači kroz drveće — „WOOOO-HOOOOOOO!“ — praćen škripom kočnica.Drago mi je što sam prepustio tehničku vožnju daSilvi.Držim se za upravljač i tutnjavam niz stazu, udarajući kočnice do ribljeg repa u svakom skretanju.Bez napora je i uzbudljivo.

Upravo sam počeo ponovo da pedaliram kada daSilva kreće stazom u susret.On bunca.„Ono što sam upravo uradio je najbolja biciklistička staza na snegu na kojoj sam ikada bio!“On kaže.“Glatko, brzo, malo klizav: imao je sve komponente.”

Sa njegovim entuzijazmom i naletom mog vlastitog spuštanja, zaboravljen je uspon koji peče bedra.Adrenalinski, vraćamo se u lodge na topli obrok.

***

Biciklisti i skijaši koji dijele staze ne tako davno bi se činili apsurdnim.Tek 1980-ih su neki preduzimljivi biciklisti preuredili svoje vožnje za snježne i pješčane uslove.Baš kao što je prvi snowboard napravljen spajanjem dvije skije, ovi majstori su zavarili tradicionalne kotače na dvostruku širinu kotača.Podešavanjem poznatog, stvorili su novu verziju sporta.

Fat biking se pojavio iz "uradi sam" gomile kako bi pronašao mainstream publiku prije otprilike deset godina.Godine 2005. Surly, proizvođač sa sjedištem u Minnesoti, predstavio je prvi potrošački fat bicikl, svijetlo ljubičasti Pugsley.Prodaja je eksplodirala u roku od nekoliko godina.Kvalitetni dijelovi za bicikle, koji posjeduje Surly i još jedan proizvođač, Salsa, ostvarili su rast od 187 posto u 2010. praćen rastom od 246 posto u 2011. Veliki proizvođači, kao što su Trek i Specialized, počeli su proizvoditi vlastite modele i, prema podacimaMaloprodaja bicikala i vijesti iz industrije, prodaja fat bicikala skočila je za 44 posto u jednoj godini, na skoro 37.000 bicikala, u 2014.

Prodaja se od tada izjednačila, ali s desetinama hiljada fat bicikala koji su sada u upotrebi, oni više nisu tako novi.Biciklisti ih voze tijekom cijele godine, na svim terenima – ne samo po pijesku i snijegu, već i na tradicionalnim stazama za brdski biciklizam i na cestama po lošem vremenu.Možete kupiti jedan u Wal-Martu za 219 dolara ili kupiti 7.000 dolara na vrhunskom Specializedu napravljenom gotovo u potpunosti od karbona.

***

Vrativši se u toplinu doma, ispijam dvije činije supe od paradajza i jurim to s dovoljno sendviča sa sirom na žaru da izgubim broj.Potpuno sam iscrpljena.Ali staze mame i uskoro skačemo nazad u sedlo.

Ovaj put skrećemo lijevo sa Lakeside Trail-a i krećemo prema Second Roach Pondu.DaSilva pokreće točkić i pokušava pedalirati na jednoj gumi.Kada izgubi ravnotežu i prevrne se na leđa, urlao je od smijeha, i dalje pedalirajući bicikl koji sada drži u zraku iznad sebe.

Ubrzo se spuštamo niz brdo i na zaleđeno jezerce, gdje je frizer postavio stazu do suprotne obale.DaSilva uočava gomilu kamenih gromada koje izranjaju iz leda i ubrzava.Pedalira prema najbližoj stijeni i, koristeći je kao rampu, poleti u zrak.On skreće da skoči sa sledećeg i sledećeg dok ih sve ne proba.

Kada smo konačno krenuli prema sjevernoj obali, potpuno ignoriramo stazu, pleteći se između vjetrom ogoljenih ledenih mrlja i probijajući se kroz snježne nanose.Vozimo se paralelno sa poluostrvom dok daSilva ne uoči otvor.On prođe kroz snježnu snježnu nasipu na nit zbijenog jednostrukog kolosijeka koji vodi u drveće.Kada izađemo sa širokog leda, moramo se fokusirati na vožnju po pravoj liniji.Duboki prah prijeti da će nas progutati poput živog pijeska ako skrenemo nekoliko centimetara desno ili lijevo.Savijamo se ispod grana koje visi, prelazimo u nižu brzinu i prevrćemo se preko kamenja i korijenja koje viri iz snijega.

To je to.Ovo je užitak fat biciklizma.Krstarenje preko leda, a zatim valjanje u šumu.To je motocikl mojih snova iz djetinjstva: kamion čudovište na dva točka koji može prevrnuti gotovo sve što mu se nađe na putu.Samo dvaput razmislite prije nego što pokušate da se popnete na planinu.

SAZNAJTE VIŠE: BEZ PRITISKA

Vožnja i održavanje debelih bicikala slični su tradicionalnim brdskim biciklima, uz dva vrlo istaknuta izuzetka: one divovske gume, koje zahtijevaju niži tlak zraka od uobičajenog.Dan Meyer, stručni pisac zaavanturistički biciklista,vozi svoj debeli bicikl tijekom cijele godine po stazama u blizini Missoule, Mont., i nudi sljedeće smjernice za napuhavanje i ispuhavanje zraka:

Pločnik: 8 do 10 funti po kvadratnom inču (psi)
Pakovana prljavština: 5 do 8 psi
Snijeg i pijesak: 2 do 3 psi

Snježni uvjeti uvelike variraju, ovisno o temperaturi i održavanju, a možda ćete se morati prilagođavati u hodu.Ipak, budite oprezni kada se približavate visokim i niskim granicama Meyerove ljestvice.Što je vaš pritisak manji, veći je rizik od oštećenja felgi ako udarite u nešto tvrdo.Na drugom kraju raspona, veći pritisak u tim velikim gumama stvara ogromnu silu na felge, što može uzrokovati oštećenja.

Nikakvo podešavanje ne može zaštititi neke staze od vaših guma.„Ako ste na stazi za višestruku upotrebu, toplo je, a uslovi su meki, napravićete neku štetu“, kaže Mejer.„Ako se nađete kako tonete u snijeg i borite se za vuču, vjerovatno je previše toplo za vožnju.”

Izvor:outdoors.org

Ebike

Sklopivi e-bicikl

Sklopivi bicikl električni

E sklopivi bicikl

Sklopivi električni skuter za bicikl

Sklopivi bicikl

Motor E Bike Električni bicikl

Fat Tire E Bike Električni bicikl

Električni bicikl

Električni bicikl sa 2 sjedala

Beach Cruiser električni bicikl

Električni bicikl sa sklopivim gumama

Električni bicikli

Električni bicikl sa skrivenom baterijom

Električni bicikl 48v

16-inčni sklopivi električni bicikl

12 Električni sklopivi bicikl

Električni bicikl za odrasle

Brzi električni bicikl za odrasle

Električni bicikl od aluminijumske legure

Električni bicikl na rasklapanje s litijumskom baterijom

Električni bicikl 48v 500w